Wednesday, November 7, 2012

SFX Course



Da skal jeg endelig få fortalt dere hvordan det gikk på kurset jeg var på for å lære om spesialeffekter!
Jeg kan jo starte med å si at det gikk veldig fint og finne fram. Da jeg først var inne så forsvant mye av nervøsiteten jeg hadde hatt lenge i forkant siden jeg merket godt at jeg ikke var den eneste som var litt nervøs der. Så jeg fant meg plass på bakerste rad sammen med ei koselig jente fra Trysil, tok på meg brillene og var klar for å lære og lage litt sår og andre spesialeffekter.



Vi fikk en pose med produkter og i den var det blant annet et Ben Nye Master Bruise Wheel. Dette var det første produktet vi testet og laget blåmerker. Det var mye enklere enn jeg trodde å få til realistiske blåmerker!



Det neste vi lærte var å lage kuttsår av Ben Nye Nose & Scar Wax. Denne voksen har jeg fra før, og fant ut på kurset at jeg har brukt den helt feil! Hoho, godt å vite.



Vi lærte også å lage kuttsår i silikon. Til venstre på bildet ser dere kursholderens demonstrasjon på min hånd og på høyre ser dere mitt forsøk. Hvem gjorde best? Høhø! ... hø.



Her har vi lekt oss litt og laget arr etter brann eller lignende med silikon. Utrolig morsomt å leke med! Og muligens ganske dyrt også.



Deretter gikk vi over til flytende latex og lærte å lage brannsår, eller forråtnelse (les: Zombiesår).



Vi fortsatte med latex for å gi en aldrende effekt. Dette synes jeg var ganske stilig og skal nok prøve dette på meg selv en dag. Her har jeg testet på den ene siden av Melanies ansikt, stilig huh?

Vi lærte også liksminke og hvordan å sette på boldcap. Iallefall teorien om det, men dette hadde kursholderen aldri gjort før selv. Han gjorde det bra til første gangen da, men litt kjedelig å bruke tid på å se på ham prøve på ting når vi kunne prøvd det selv. MEN, det var veldig gøy, og jeg fikk jo med meg masse produkter hjem. Mye ble også brukt på halloweenfesten vår på lørdag.

Har du testet spesialeffektsminke?

1 comment:

  1. SO AWESOME :D I've played around with latex and the sort but never done a course. I would love to. You did really great!

    ReplyDelete

Leave your mark or you were never here.